Penang





Patang tadik member aku ajak makan kat penang plak. Ndak makan kat Shariff, Nasik Kandar Istimewa. Stall jual nasik kandar berhampiran dengan USM. Mengikut kawan ni dia kata Shariff ni memang famous dikalangan student USM. Bertolak dari Alor Star dlm jam 3 petang menyusur jalan lama ke Sg Petani memang layan, sawah menghijau menenangkan fikiran sambil teringat kampung halaman. Diam2 aku dah lama outstation. Minggu ni dah masuk minggu ke-3. Next week dah ada schedule untuk 2 minggu di Hospital Sultan Abdul Halim @ Hospital Sg Petani dah. Iskk..kesian kat budak dua orang tuh, lama sangat kena tinggal.
Lepas singgah di Sg Petani, CE ngan aku terus ke arah matlamat kami petang tu. Jalan sedikit sesak bila tiba di Jambatan yg pernah menjadi mercu tanda Malaysia satu ketika dulu, Jambatan Pulau Pinang. Teringat masa kecik2 dulu di mana mercu tanda Malaysia adalah Jambatan Pulau Pinang, Kereta Proton Saga dan Penyu PATA ( penyu yg pakai spek itam bulat).
Akhirnya kami sampai gak di destinasi, Shariff, Nasik Kandar Istimewa. Setelah beratur untuk seketika sampailah giliran kitorang amik nasik. Aku amik lauk ayam, telur dadar dan sayur kacang panjang + air neskefe ais. Alhamdulillah tercapai gak hajat ndak makan kat Shariff nih walaupun aku sebenarnya bukanlah peminat nasik kandar.

Comments

zuhairy.mustafa said…
ni mmg tempat peberet aku masa dok study kat glugoq... mmg layan..
SitiNur said…
hey azli thanks add link ct. nanti nak add jugak la link awk. Skali skali dtg la melawat blog ct.

Still kat penang ke? nanti try beriani set De Kapitan kat gurney tower.. Best!

Popular Posts